БІЛІМ БЕРУДІҢ ТИІМДІ БАҒЫТЫ

0 74

Елбасы «Қазақстан-2050» Стратегиясы: қалыптасқан мем­ле­­­кет­тің жаңа саяси бағыты» атты Қазақстан халқына Жолда­­уын­­­­да: «Ескірген немесе сұраныс жоқ ғылыми және білім пән­­де­­рінен арылу, сонымен бірге, сұраныс көп және болашағы бар бағыттарды күшейту қажет. Орта және жоғары білім берудің оқу жоспарларының бағыттылығы мен басымдықтарын оларға тә­­жірибелік машықтарға үйрету бойынша және тәжірибелік бі­­лік­­тілікке ие болу бағдарламаларын қосып, өзгерту қажет» деп атап өткені мәлім.

Бүгінгі таңда оқушылар мен студент­тер­дің­ білім сапасын арттыруға пәнаралық бай­­ланыстардың тиімділігі жоғары болып отыр. Бұл мәселенің негізгі міндеті – оқы­­ту барысында тәрбие беру, білім са­­па­­сын көтеру.

Техникалық және кәсіптік білім беретін оқу орындарында пәнаралық байланыс­тар­ды ұтымды қолдану оқытушыдан көп­­­­те­­­ген зерделеу, талдау еңбектерін та­­лап ете­ді. Себебі, оқытушы тек бір ға­­на­ арна­йы пәннің мазмұнын, әдістерін игер­­мей, бас­­қа да арнайы пәндердің бағ­­дар­ла­­ма­ла­рын­ меңгеруге ден қояды. Бұл өз кезегінде жас­­тарға жақсы білім беруге негіз болаты­­ны сөзсіз. Ал, арнайы пәндерді оқыту бары­сын­да пәнаралық байланыстарды дамыту үшін осы пәндерді оқытатын оқытушылар бірлесіп жұмыс істеуі қажет. Мысалы, өзім «Экономикалық теория негіздері» пәні са­бағын «Қазақстан тарихымен» байла­ныс­­тыра үйретемін. Себебі, нарықтық эко­­номика Қазақстан тарихына бөтен та­­қырып емес. XVII ғасырдың басына де­йін табиғи шаруашылық дала халқының дәс­­­­түрлі экономикасының негізі болды. Бі­­рақ, сол ерте дәуірде де қазақ хал­­қы­­ның­ өмі­рін­де­ на­рық­тық­ эко­но­ми­ка­ элементтері көрініс тапқан. Қазақтың кең-байтақ даласынан ең ірі сауда өзегі Ұлы Жібек Жолы өтті. Қазақстанда қолөнерi кәсiбi ғасырлар бойы көшпелi шаруашылықпен байланысты дамыды. Өздерi тұтынатын қажеттi өнімдерді көбiне-көп жәрмеңкелер арқылы өткізіп, айырбастады.

Міне, осылайша, оқушы екі пәнді де қатар меңгеруге мүмкіндік алады.

Пәнаралық байланыстарды жүзеге асыруда оқушылардың атқаратын жұмыстары мен­ орындайтын оқу әрекеттері де әр­­түрлі болады. Олар экономикалық ар­­­на­йы пәндерді алған білімдерін қайта жаң­­ғыртып, оны жаңа материалды игеру­ кезінде қолдана алады. Сондай-ақ, арнайы пәндерден алған білімдерін өзге пәндердегі мысалдармен салыстырып, біліктілігін ұштай алады. Бұл оқушылардың бағдарламалық материалдарды терең және тиянақты игеруге, құбылыстар арасындағы байланыстарды түсініп білуге мүмкіндік туғызатыны сөзсіз.

Марғұлан АМАНБЕКОВ,
Менеджмент және бизнес колледжінің экономикалық
пәндер оқытушысы

Пікір жазу

Почтаңыз жарияланбайды

3 × three =